Translate

onsdag 28 april 2010

Alla blickar mot kvällens fullmäktige

Denna dag är blickarna vända mot Färgelanda och kvällens fullmäktige då ytterligare 18 miljoner skall beviljas till Björnhuset. Tyvärr kommer det antagligen bli så, trots planerade demonstrationståg och folkets misstyckande. Återigen hade jag hoppas på att kunna ta mig till skådeplatsen i kväll, men ännu en gång verkar sakernas gång sätta käppar i hjulet för en visit.
Jag hoppas förståss på att några ledamöter i församlingen skall komma till vett och sans och sätta stopp för ytterligare miljoner, men där lär nog tyvärr mina förhoppningar gå i kras.

Färgelandas största skandal; mobbningsärendet fick sitt slut denna vecka genom förlikning. Mer om detta och andra företeelser i min kommun hoppas jag kunna få tid att återkomma till under dagen. Tills dess önskar jag alla mina läsare en skön dag.