Translate

söndag 9 augusti 2009

Att blogga

Om ett par månader bör jag vara uppe i 1000 inlägg på denna blogg. Inte kunde jag ana den där dagen 2006 att det skulle få en sådan här utveckling. Att jag skulle skriva en blogg med flera hundra unika besökare per dag och som under kortare perioder klart överstigit 1000! Jag minns den vånda jag hade innan jag tog beslutet att börja blogga. Jag hade funderat på det under en längre tid och följt detta fenomen lite på avstånd. När jag väl bestämde mig för att ta steget att börja skriva, så var det en ganska trevande och sökande Tommy som satt vid tangenterna. Jag hade skrivit dagbok sedan 1983 och under mina år i USA i slutet av 90 - talet, skrev jag konternuerligt veckobrev, som var den tidens sätt att envägskommunicera med allmänheten. Idag tycker jag att jag funnit en klar bloggprofil. Jag skriver om mig själv och vardagen med barn och familj, jag skriver om mina intressen; sport (Toronto Maple Leafs, Ljungkile sk och judo), samhällsfrågor, politik, musik, resor och amerikanska presidenter. Jag tänkte att vi nu gör så här; Några inlägg framöver skriver jag lite om fenomenet blogg, skriver om bloggaren Tommy och hur bloggskrivande påverkat mig på olika sätt.