Translate

lördag 21 september 2013

Vila

Mycket regn och grådis. På sitt sätt en vacker söndag. Och jag som förbereder morgondagen, förbereder kommande vecka. En förberedelse som hitills endast sker på det mentala planet.
Och efter en vecka då jag tagit emot en och annan snyting på judomattan som blandannat resulterade i ett tilltygat öga, ser jag nu framemot att komma igen denna vecka och träna ännu hårdare. Ögat fungerar igen och kvar är bara en lätt rodnad.
På judoklubben har vi föresten haft familjevecka den här veckan, där medlemmar tagit med sig syskon, föräldrar, mor- och farföräldrar, kusiner, mm. En klar succe där gårdagens två träningar (som jag blandannat höll i) hade sammanlagt 90 personer på mattan! Färgelanda judoklubb är verkligen en riktig familjeklubb!

Såg filmen Monica Z igår. Kanske den bästa svenska film jag sett. Den berörde, tillfredställde och gav utrymme för mycket eftertanke. En stark film om en stark personlighet och en av våra största kvinnliga underhållare genom tiderna. Den bör ni se.

På söndagar bör man vila. Något som jag tänker ta fasta på nu. En timmas total avkoppling på sängen börjar nu. Sedan kan världen få ramla över mig så mycket den vill.