Translate

måndag 29 juli 2013

Denna natt

Det är så sällan som jag sitter uppe på nätterna numera och skriver, planerar, jobbar. Denna natt är därför ett sällsynt gästspel bland mörkrets tysta riddare. Och sannerligen har det varit en fruktbar natt där jag minsann tillslut fått ordning på min planering de närmsta veckorna. Ni vet hur det är; Tilltro till att sommaren och dess friare dagar med mindre uppbokade måsten, skall vara ett utsökt tillfälle att faktiskt få gjort allt det där som du ligger efter med, eller; det där som du vill få gjort.
Min agenda är ganska lång och inte mycket har hunnits betas av ännu. Dessutom har just längden och den något ostrukurerade "uppställningen" snarare avhållit mig från att ta tag i saker och ting, eftersom att jag varje gång faller på vart jag skall börja.
Detta är förstås helt oacceptabelt för ett kontrollfreak som mig som fullkomligt avskyr att inte ha kontroll, struktur och ordning. Denna natt är därför fylld med tillfredsställelse och lättnad.