Translate

söndag 19 januari 2014

Hägring

Det är härliga söndag. Jag handlar min mat nere på den lokala restaurangen vid torget. Det blåser och det är kallt. Jag inser att det var ett bra beslut att hoppa över dagens helgpromenad. Med tanke på det folktomma torget och ...ja hela city så är det mer än jag som antagligen tänkt samma tanke.

Efter maten är det dags att göra alla de där sakerna som jag sett fram emot att få gjort. Det som jag väntat en hel vecka på. Alltså den där "uppsamlingsheat - helgen" som skall göra nästkommande vecka mer dräglig...

Varför springer timmarna i väg så fort? Var tar alla dagar vägen? Varför behöver jag fråga mig själv detta hela tiden? Varför blir alltid dessa "uppsamlingsheat - helger" en hägring?

Och upp i alla dessa frågor händer det något med tekniken så att datorn slås av och ...det är liksom inte bara mitt kommande blogginlägg som inte sparas... Det som jag fått gjort, är ogjort, eftersom att de automatiska sparprocesserna inte fungerat som de skall.

Så jag går ut, går ut i vrede, går ner till ett folktomt city som däremot håller vad det lovar. Färgelanda city är så här års inte direkt livat. Något som i denna stund passar mig bra.