Translate

söndag 13 oktober 2013

Uthärdligt

Det är dag 286. En dag full med måste-aktiviteter av sådant som inte hunnits med under veckan, men som är nödvändigt att det fixas till. Känner ni igen er? Alltså ingen lat söndag på något vis, men jag måste ändå säga att jag trivs bra ändå och det känns inte allt betungande. Snarare en skön känsla när man får ordning på de där sakerna som man skulle gjort för ett tag sedan. 
Jag drömmer om att få komma igång att jobba med min hemsida som jag så gärna vill ha igång och jag drömmer om att få ägna mig åt min forskning om min släkt. Mest av allt drömmer jag om att få lämna landet och ägna mig åt en tids avkoppling...
Det sistnämnda kommer allt närmare som tur är. Där har jag ett datum. Det känns skönt. Jag tror inte att jag någonsin längtat så här mycket efter semester. Eller; om jag någonsin har längtat efter semester. Men det gör jag nu. Jag har haft några tunga veckor. Egentligen inte värre än vad som i allmänhet bjuds av livet med jämna mellanrum, men ändå..
Det är en vacker höst så här långt och det gör det än så länge uthärdligt.