Translate

torsdag 18 juli 2013

Vid Unden

Våra pojkar är först i vattnet denna morgon. Det är tyst och fridfullt. Vågorna spelade mig till sömns sent i natt. Nu på morgonen lyssnar jag på hur de mjukt, men distinkt går emot sandstranden. Det är njutningsfullt.

Igår morse funderade jag på vad man behöver ha med sig för teknikaliteter när man skall ge sig ut och campa? Ingen alls säger nog de flesta och en del av mig också. För egentligen borde man ta sig en uppkopplingsfri vecka utan surfning, sms, sociala medier och liknande aktiviteter. Bara njuta av samkväm, ensamhet, natur och nya upplevelser. Men, så är det det där med att jag vill skriva, anteckna, skapa och planera. Verkligen få göra det där när inspirationen flödar som mest. Jag är ambivalent och kluven. Ett anteckningblock kanske?
Så här efteråt med alla tekniska prylar nedpackade visar det sig att alla operatörer tycks ha täckning här ute, UTAN Telia! 
Ibland löser sig saker utav sig själv.