Translate

torsdag 11 juli 2013

Älskar

På balkongen. Det är njutningsfullt. Jag låter fingrarna dansa över det digitala tangentbordet på min Ipad. Känslan på ett touchtangentbord är en helt annan än på ett traditionellt till en bärbar/stationär dator. En sämre känsla. Kanske för att det är ovant. Kanske som övergången från skrivmaskinen till datorn ? Otrevligt helt enkelt. Känns som att det påverkar kreativiteten. Nu är det kanske inte så, utan bara ovana, att det blir bättre med tiden. Fördelarna är dock många. Lätt att ha med sig, smidigt på alla sätt. Och..för en stund som denna på balkongen oslagbar.
Så jag låter fingrarna dansa vidare med sin ganska "brokiga dans" och jag njuter av sommaren, jag njuter av att det är torsdag och semester en bra tag till.

Jag dricker min favorit sommardrink och jag tänker på allt det nya som jag lärt mig från min bok om "Public enemy eran". Därefter funderar på läckra utflyktmål i sommarsverige. Funderar på hur jag skall spendera resten av min semester...fingrarna fortsätter att fara runt, fortsätter att skapa de här orden och oavsett om "touchkänslan" kanske hämmar kreativiteten, går det inte att ta miste om att jag just nu i denna stund älskar den svenska sommaren.