Translate

söndag 9 oktober 2011

Samrådsgruppsmöte i topp

En vecka är snart slut, en ny är på väg att ta över. För mig har det varit en innehållsrik vecka på många sätt. Antagligen min mest innehållsrikaste vecka detta år. Om jag lyfter blicken och kollar utanför min egen sfär finner jag att det hänt minst lika mycket i landet, i världen. Sven Tumba dog, så också Steve Jobs. Två stora människor på sitt sätt. Nobelpris har delats ut och tagit mycket plats i media. Så också den nu kaotiska tillvaron i kristdemokraterna och socialdemokraterna. För KDs del får man nog säga att det finns många virrhjärnor att skylla på. En av dem torde vara Odell. När han blossar upp som det i stort sett enda alternativet hukar sig säkerligen inte bara många Kd-anhängare, utan alliansfolk i gemen. Man må säga vad man vill om Birro, men antagligen är det personer som han som det partiet behöver. I socialdemokratin ordnar Juholt det mesta på egen hand och då blir det inte bra. Först och främst skadas partiet gång på gång och jag borde antagligen ställa mig till dem som i all hemlighet applåderar Juholts inkuppande till högsta position, men...det gör jag inte. För jag tror att det är bra för Sverige att det finns en bra balans mellan de båda blocken. Att sittande regering aldrig ges en chans att slappna av. Dessutom vill jag inte riskera att detta land skall styras av människor som ljuger, alternativt är så dumma som det vill göras sken av. I min kaotiska värld, i min vecka, stod det samrådsgruppsmöte på programmet en kväll nu i veckan. Som förälder representerar jag Erics klass detta år. Det är antagligen ingen gissning att tro att de flesta nu insett att jag med största sannolikhet har en viss avighet till sådana möten. Jo det stämmer. Jag hade redan i förväg dömt ut det. Varför skall föräldrar träffas med rektor och prata saker som rektorn kommer och skall ta beslut om som hon vill ändå? Så här efteråt förstår jag hur viktigt det är med input utifrån den där världen som kallas "skolansvärld". Saker som kan vara självklara för en annan behöver inte vara det för dem som är mitt i stormens öga. Jag kommer i fortsättningen gå på dessa möten både väl förberedd och med stort intresse.