Translate

onsdag 3 augusti 2011

Njutningsfullt

Det är tidig morgon och jag och Eric har intagit poolområdet. Än så länge är det ganska öde här, men det kommer snart krylla av semesterfirare. Allt här är som vanligt. Jag och Eric badar mycket och därimellan spelar vi fotbollspel. Detta fotbollsspel som vi lägger hundratals kronor på varje år. Hunden willie är kvar. Ett kärt återseende eftersom han verkade lite krasslig sist gång vi sågs. Nu pigg med friska ben och som alltid med ett brett hundleende. A och L kommer och samtidigt börjar en strid ström av badsugna komma ner till poolområdet. Jag går och tar dagens första espresso. Jag är strandbarens första gäst. I skuggan under ett olivträd avnjuter jag mina två första koppar kaffe. Kvalitetstid. Efter min tredje espresso tar jag en mycket uppfriskande grappa och Eric kommer och gör mig sällskap med en sprite. Njutningsfullt!