Translate

torsdag 4 augusti 2011

Jack Black på Sicilien

Det är bollar i luften, röda, gula, blåa runda i olika storlekar och jag och Eric leker och utmanar våra italienska och ryska badvänner med diverse olika kast och slag. Det är trångt i poolen och med tanke på att Sicilien är Europas mest tätbefolkade område kanske det inte är så konstigt med denna härliga trängsel. Eric träffar Alansio, Eric får i sin flytmadrass i vattnet och det betyder att jag kan Lämna poolen efter två timmars "stenhård" fysisk aktivitet. Tillslut har jag förlikats med lugnet och under den tredje dagen kan jag säga att jag trivs med att ha semester. Uppe vid poolbaren berättar bartendern med stolthet att det är minsann på Sicilien Som de kan det här med att odla citroner. 90 procent av Italiens citroner kommer här ifrån. Tydligen 75 procent av alla apelsiner från landet också. Av någon anledning har jag fått namnet Jack Black bland de anställda här. Är det coolt? Eller skall jag rå marknadsföra Tommy Widekärr?