Translate

måndag 4 juli 2011

Ny blogg

Sommartid är bra tid för att läsa. Själv lägger jag lite extra krut på bloggar och döm av min förvåning när jag idag upptäckta att min vän Sören börjat blogga! Jag träffade Sören för första gången en träningskväll då han tagit med sig sin son till judoträningen. Själv hade Sören tränat judo under många år i dåvarande Östtyskland. Nu tyckte han att det var hög tid att hans son började. Jag fick möjlighet att "lura" med honom till träningen och ganska snart blev han min tränarkollega i lördagsgrupperna. Idrotten förenar sannerligen. Nåväl, min vän Sören har börjat blogga och i sitt första inlägg berättar han lidelsefullt om hur det var i början när han upptäckte ett av hans favoritband Metallica.
"När jag fick låna master of puppets skivan i form av en mono cassettband som hade gått genom förmodligen alla östtyska bandspelare för att kopiera den för ganska mycket pengar, ja då var det början av en speciell vänskap som jag inte visste hur stark den egentligen var."
Läs gärna hela inlägget på "Min blogg".
Nu skall jag damma av ett par Whitesnake-plattor innan det är dags att lägga sig.