Translate

tisdag 4 januari 2011

Dagbok

Jag håller liv i min dagbok som jag började på 1983. Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess. Idag har jag skrivit om hur jag i kväll tittat på Torontos match igen, den mot Ottawa under nyårsdagen. Detta för att glädjas, för att jag vet att Toronto spelar bra och utklassar Ottawa som jag bara tycker så där hemskt illa om. De är bättre på allt...I verkligheten så vet jag ju att detta är bara en tillfällighet. Även ett dåligt lag måste på 82 matcher också få till en bra match. Alltså ett undantag, men jag gläds verkligen återigen över denna vinst!
Jag skriver däremot inget om att Brynäs förlorar ikväll, ej heller om bottennappet i juniorvm mot ryssarna igår kväll. Däremot finner man min frustration över Bohusläningens rubriksättningar och hur de liksom tycks vilja styra händelseutvecklingen här i Färgelanda. Det går att läsa att Björnhuset byggs klart för miljonbelopp och på så vis så vill man påskina att ytterligare miljoner skall skjutas till. Så är inte fallet och det går även att läsa i artikeln. Idag står det att "advokatkostnaderna är uppe i 100 000". och oppositionsrådet säger sig vara chockad över att man tar in en advokat i detta tidiga skede. Ingen med förståndet i behåll kan väl i sina fulla sinnen säga något annat än att det nu är hög tid att göra allt rätt. Det är ju i ett inledande skede som det är så viktigt att ta hjälp av professionell kompetens och hade det gjorts i t ex fallet med Björnhuset så hade det inte blivit som det blev.
Frustration eller ej, så är jag väldigt stolt över att jag skriver de där raderna i min bok varje kväll. På någotvis lämnar det kvar någonting åt eftervärlden, även om det både är färgat av tid, miljö och åsikter som jag bär med mig. Precis som de här raderna som jag försöker skriva här på bloggen varje dag sedan 2006.