Translate

fredag 15 oktober 2010

Möten

Utanför mitt kontorsfönster faller löven ner. De är färgglatt komponerade och sprider en välbehagskänsla till envar som har tid att beskåda höstfyrverkeriet. Det är som synes en praktfull höstdag med en stor sol som sprider ljus och värme över hela härligheten. Jag har mest haft intervjuer i dag. Stundtals går en ganska stor del av min arbetstid åt till att rekrytera medarbetare, sitta och intervjua folk. Jag har inte tänkt på det på det sättet innan; men idag kom det för mig hur fantastiska dessa möten faktiskt är. När man i realtid tar sig tid till att reflektera och verkligen gå in i dessa möten och tillåta sig att låta arbetet bli en del av sin vardag. Något som jag tyvärr tillåter mig allt för sällan. jag måste bli mer livshängiven i mina jobbrelationer. Det berikar.