Translate

lördag 2 oktober 2010

Eftermiddag

Gamla goa Gary US. Bonds ur högtalarna och en misstänksam min riktad mot mig själv för att jag inte spelat några Bondslåtar sedan slutet av Åttiotalet. Härligt funkrockigt gung! Jag provsmakar det nyinköpta vinet och konstaterar att det kommer göra sig bra till kvällens supe'. Förmiddagen har varit full med judo och de två barngrupper jag är med och tränar. Härliga barn och trots att det ibland kan vara ett slit, gör detta arbete mig glad. Det formar resten av lördagen och ingjuter en känsla av meningsfullhet. I och med att Eric är på sin första hajk med scouterna idag och Anette är med, samtidigt som Marie lever livets glada dagar på Tanumstrand, har jag en helt "ledig" dag. Lördagen är öm och mild.
(det du kemg)
Published with Blogger-droid v1.6.0