Translate

fredag 10 september 2010

Egen kampanjledare

Denna morgon börjar med kaffe och VM i judo från Tokyo. Sedan en snabb promenad i den råa, men friska höstmorgonen. På morgonteve därefter bara politik. Precis som kvällarna numera. Jag gör mig klar för en sista arbetsdag denna vecka och jag kontrollerar så att packningen är solid inför resan till Västmanland. Det är många bollar i luften just nu och mitt arbete kräver min fulla uppmärksamhet.

Denna morgon får jag också reda på att jag fått en "egen kampanjledare" som tagit på sig uppgiften att få mig inkryssad till fullmäktige. Smått rörande när människor visar engagemang och ställer upp för något de tror på, utan något krav att få något tillbaks. Detta sätter förståss ännu mer press på mig och vad det kommer kräva av mitt engagemang de närmsta dagarna har jag i skrivande stund inte en aning om.