Translate

onsdag 9 juni 2010

Mobila applikationer - social media finner ytterligare vägar att nå sina brukare


FotbollsVM står för dörren och stora evenemang avlöser nu varandra. Det är Stanley Cupfinal och det är kärleksyra i Stockholm. I Sydafrika drar snart fotbollen igång och denna morgon läser jag en intressant artikel i sports Illustrated om den enorma satsning som sponsorerna gör via social media. Samtliga officiella VM sponsorer (och en rad icke-officiella också) har varit upptagna med att arbeta på nya mobila applikationer och tänja på gränserna via Facebook, Youtube och Twitter. Allt för att nå ut med sina budskap till den globala sociala mediapubliken. Det här är jätteintressant och spännande!
Det här är en trend som har fortgått en tid, men nu verkar det som att det kommer på allt större allvar. Detta i takt med att konsumenterna får mer användarvänliga mobiltelefoner (Symbian, Iphone, Android, Windows Mobil).

Just mobila applikationer och andra sociala mediekanaler för evenemang etc tror jag ligger i tiden. Själv använder jag Windowsmobil (jobbtelefon) och Android (privatmobil) och möjligheterna på dessa små tingestar är oändliga. Som sagt; spännande!