Translate

tisdag 15 juni 2010

Helsingborg


Jag åker till Helsingborg idag för att närvara vid ett par möten och hade hoppas på att under morgondagen besöka härliga Pålsjö havsbad med min vän Kent Härstedt. Nu lär jag få klara av det besöket själv då Kent meddelat att han befinner sig på riksdagen. Havsbadet är en sen upptäckt för mig, men jag återkommer gärna dit så fort som jag får tillfälle. Det är en plats som jag verkligen kan rekomendera.
Vi närmar oss med stormsteg mitten av denna vecka och man kan också konstatera att halva juni nu gått. Precis nu, några dagar innan midsommar, tycker jag att det är som finast i vårt land. De ljusa kvällarna, fågelsången, ja t om ljudet av gräsklippare älskar jag. Om inte allt för många dagar skall jag dessutom ha semester. Men, först några dagar med arbete i Helsingborg. Inte så dumt det heller som sagt.