Translate

fredag 14 maj 2010

Störst

Den 4 december 2006 skrev jag mitt första blogginlägg. Mycket har hänt sedan dess både när det gäller layout, innehåll och inriktning. Dock hoppas jag att närvaron och engagemanget fortfarande genomsyrar mina inlägg. Att vara mitt i nuet och kunna både visa och skapa engagemang har varit faktorer och drivkraft för mig att skriva. Besöksfrekvensen har varit enastående! Inte i min vildaste fantasi skulle jag kunna våga drömma om att jag skulle läsas av flera hundra varje dag. Det senaste året har jag ökat med 23 procent/månaden och med det är jag inte bara Färgelandas största blogg, utan hela Dalslands. Självklart har min personliga sida att sticka ut och säga vad jag tycker och anser i frågor som engagerar mig spelat en stor roll. Speciellt i lokala frågor som berör människor. Mitt politiska engagemang har skapat ett intresse. Inte minst märks det när jag rör mig inne i Färgelanda centrum. Människor kommer fram och vill kommentera något som jag skrivit. Även människor som jag inte känner. Det är roligt och inspirerar mig till att fortsätta. Att min blogg berör och engagerar både mina vänner och motståndare tycks vara ett faktum.

Om några veckor kommer antalet bloggar öka i mitt område. Man kan räkna med att partiernas representanter kommer använda detta sociala medie för att nå ut till sina potentsiella väljare. Deras bloggar kommer lusläsas. Redan nu vet jag redan några tunga politiker som är på gång. Kommunvalet i höst kommer även skapa andra bloggare såsom t ex opinionsbildare som vill driva specifika frågor. Konkurrensen om läsarna kommer bli tuff. Jag ser framemot den utmaningen.