Translate

måndag 31 maj 2010

Måndag lite söderut

Jag lämnade ett soligt Dalsland och åkte söderut, men förbi Göteborg började det regna och har så gjort sedan dess. Sitter nu på ett Scandic i Malmö och som omväxlingskull blir det här en kväll på rummet. Det är konstigt; Jag tror alltid att jag skall kunna få så mycket gjort när jag är ute och reser. Jag går på det där med tråkiga ensamma hotellnätter. Så är dock inte verkligheten. Är det inte middagar med kollegor och kunder, så är man oftast så trött så att man somnar så fort man lägger sig på sängen. Så är inte fallet ikväll. Det är verkligen "en kväll på rummet" för mig. Jag skall arbeta och förbereda ett par presentationer. Det känns skönt. I bakrunden hörs teven och CNN, där attacken på Ship of Gaza är huvudämnet för dagen. Min tanke fylls av denna galenskap och grymhet som den här världen är full av. Jag verkar och lever i en smal, trygg och harmonisk mikrovärld, så isolerad ifrån planetens grymhet. Jag har det gott. Tyvärr måste man titt som tätt bli påmind om det. Jag sänker ljudet på teven och sätter på spotify och de svenska killarna Janice Prix. Det är så skört och vackert. Precis som den här världen är som vi lever i.