
Jag har sedan en tid vägrat reklamberget att komma in i mitt hus. Att tacka nej till reklam i pappersform är kanske en behjärtansvärd miljöhandling, men också en nödvändighet om man inte jämt och ständigt vill ta sig bort till returstationen. Det vill inte jag!Nu är det så att jag faktiskt gillar att titta i viss sorts reklam, men nu är det ju inte så att man kan välja t ex elekronikreklam, utan vill man ha Elgigantens erbjudanden, så får man också vara beredd att även ge plats till dess reklambröder och systrar i lådan. En lösning finns dock på det lilla problemet: Man väljer istället vilken sorts reklam man vill ha och får det sedan elekroniskt en gång i veckan i sin egna reklamlåda direkt in i min dator. Det är bra! Det som däremot inte är bra, är att företagen hittar nya vägar till att ändå få dela ut sin pappersreklam i lådorna, trots att det med stora bokstäver står REKLAM NEJ TACK! Man allierar sig med morgontidningarna och stoppar in dem i tidningarna. När man på morgonen överaskas med en Bohusläning som för dagen känns ganska tjock, visar det sig ganska snart att det lagts in ett förbannad reklamtidning från Rusta, Svensk fastighetsförmedling, etc. Det gör mig irriterad!