Translate

söndag 22 juni 2008

Tidigt söndag

Tidig morgon och fåglarna sjunger i solsken. Detta solsken som om en stund kommer vara utbytt mot regn. Jag hade tänkt att snart ta mig ut och få göra lite saker innan regnet kommer. Anette har åkt till jobbet och Eric sover hos Karl och det betyder teoretiskt att jag skulle kunna ta en lång sovmorgon, men så här på äldre dar, har jag inte ro i kroppen för det. Jag sätter på kaffe och dricker det, medans jag läser Dn och kvällstidningarna på nätet. Bara våld och död. Våldtäckt på en trettonåring av två män, det är mördad svensk kvinna i resväska hittad i London, två män skjutna i Göteborg, färjeolycka i Fillipinerna med 800 passagerare försvunna, osv. Jag surfar över till de Kanadensiska tidningarna istället för att se om det hänt något runt Mats Sundin. Inget nytt, men jag tycker uppgiften om att han skulle vara på väg till Montreal, ett lag i samma division som Toronto låter minst sagt märkligt.
Jag dricker ännu mer kaffe och noterar att det börjar blåsa upp ute. Det är dags att klä sig och göra de där måste sakerna innan regnet kommer.