Translate

fredag 6 juni 2008

Nationaldagsfirande


Anette jobbar och Marie har dragit till Smögen och eftersom att Eric slocknande rätt tidigt efter en tuff dag har jag tagit fram alternativa festfirare. Jag tog gitarren rätt tidigt. Funderade en stund på vad jag egentligen skulle spela, Svenskt? Tja, det är ju ändå nationaldag tänkte jag, så jag började med Farväl till Katalonien, den där underbara Dan hylander låten, som jag dessutom kan spela ganska skapligt. Upptäckte vad bra jag lät, vad kul det var med Dan Hylander, så jag ville spela "från en till en annan", "höst" och 21-3. Så jag tog cyber till hjälp för att få fram texterna, men...tror ni jag hittade något? Icke!!! Av all förbannad skit som finns på internet, gick det inte skaka fram en enda liten sketen Hylander text! Skandal! Är det bara jag som kommer ihåg att Dan och Rajmontana var typ Sveriges största band på åttiotalet???
Well, well, jag har därför nu plockat fram samtliga Hylanderplattor i samlingen och dansar just nu till "Svart kaffe, solregn, celliv och förståss; 21-3.
Dessutom är smultronvin den absolut godaste nationaldagsdrycken.