Translate

tisdag 5 december 2006

Att skriva blogg

Varför börjar man att blogga? Vad är syftet? Ok, när journalister gör det för att berätta något förstår jag det. Det kan handla om viktiga saker som hur det ser ut i världen, hur man uppfattar det allra senaste resultatet mellan Montreal Canadiens och Boston Bruins eller när Maple Leafs general manager delger sina tankar om lagets framtid; det förstår jag. Men, varför skall man som en privatperson som inte utgör ngt intresse från allmänheten, skriva en dagbok som alla ute i cyber kan läsa? det är något som jag länge funderat på. Dessutom har jag nu kastat mig in i detta, helt utan någon form av direkt eftertanke. Jag har skrivit dagbok sedan 1983 och jag skrev veckobrev i ett par år under slutet av förra milleniumet. Båda sakerna har och hade ett syfte. Hur det är med den saken nu har jag ingen som helst aning om, utan det är något som tiden får utvisa. vad jag skall skriva om likaså. Jag har inget mål, ingen plan, vill antagligen bara blotta mitt ego, visa att jag finns till. Men...oj, vad spännande det skall bli!