Translate

tisdag 14 september 2010

Försvunnen mobiltelefon

Min telefon är fortfarande borta, Har antagligen slutat att åka tåg. På hittegodsavdelningen sa de att 97 procent av förlorade saker på någon av de anläggningar/tåg de hade hand om kom tillbaka till den rättmätige ägaren. Det skulle ta minst en vecka innan jag skulle kunna få ett besked. Denna tid har nu förflutit och det med en viss råge. Imorgon kommer jag beställa ett nytt simkort och sedan leta upp en ny telefon. Kommer bli samma som innan. Den var fantastisk!
Mobiltelefonen har fått en särställning i var mans prylarsenal. För mig betyder den nästan allting, eftersom att jag gör nästan allting med den. Jag skriver, jag läser, tar foton, lyssnar, arbetar och t om ringer med den. Det har nu gått över en vecka sedan den försvann och det har varit ganska kämpigt. Ta bara det här med kalenderfunktion/alarm som håller min vardag i schack. Fördelen (för det finns det) är att vardagen blivit lite enklare. Jo, du läste rätt! För allt det där som min mobiltelefon skall fixa och lösa för mig, ge mig en enklare vardag, kan också ha en motsatt effekt. För efter "avgiftning" och svår abstinens, känner jag mig nu totalt fri!